U heeft een vraag met betrekking tot de aanmaak van uw kaartje, hoe u een bestelling plaatst of wat de status van uw bestelling is ?
Raadpleeg onze rubriek FAQ, het antwoord op uw vraag zit er hoogstwaarschijnlijk tussen.
Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op door middel van ons contactformulier.
Al onze kaartjes worden in vierkleuren via traditionele offsetdruk gedrukt. De druk is van betere kwaliteit als digitale druk.
Bij traditionele offsetdruk worden 4 metalen gegraveerde drukplaten op cilinders geplaatst. Elke cilinder drukt apart een kleur.
Het papier gaat achtereenvolgens door elke cilinder.
De vierkleurendruk vindt plaats op basis van 4 inktkleuren : cyan, magenta, geel en zwart. De kaartjes worden niet één voor één gedrukt, maar gezamenlijk op een groot formaat papier, en worden vervolgens gesneden.
Hierbij treft u een foto aan van de offsetpers die wij gebruiken:
Ons bedrijf neemt de zorg voor het milieu erg serieus en onze producten beschikken daarom over verschillende labels "IMPRIM'VERT" en "PRINT ENVIRONNEMENT".
Wat voor papiersoort ?
Wij maken gebruik van een buitengewoon gestreken (coated) papiersoort, de Condat Périgord 350 gr dat sinds 1962 in Frankrijk wordt vervaardigd.
Dit papier staat bekend om zijn buitengewone stijfheid waardoor de kwaliteit van dit papier ver boven de andere papiersoorten van hetzelfde gramgewicht uitkomt. In de hand absoluut een waar verschil !
Een papiersoort dat glad aanvoelt met een zeer lichtelijk satijnen effect en voor al onze kaarten wordt gebruikt. Op het papier kan zonder enig probleem worden geschreven, echter bieden wij geen glans of plastificering van de kaartjes aan.
Verder is het door ons gebruikte papier 100% milieuvriendelijk en beschikt over een 100% PEFC label hetgeen voor duurzaam bosbeheer staat.
Kan ik één exemplaar krijgen om over het resultaat te kunnen oordelen ?
Nee, met offsetdruk gaan hoge voorbereidingskosten gepaard. De kosten voor de uitdraai van een eeste blad van de pers komt overeen met het grotendeel van de totaalkosten.
Wij kunnen u echter wel enkele proefmonsters van reeds gedrukte kaartjes toesturen. Aan de hand van deze kaartjes kunt u zich een oordeel vormen over de kwaliteit van onze kaartjes.
U kunt ook een test bestelling plaatsen met een minimum aantal kaartjes voor slechts enkele tientallen euro's. Wij zullen u niet teleurstellen met onze kwaliteit.
Ik wil graag een optie toevoegen aan mijn kaartje.
Om u een zo'n scherp mogelijke prijs te kunnen aanbieden hebben wij onze productie compleet geautomatiseerd en bieden wij daarom standaard producten aan.
Daarom kunt u niet het papier of de maat van de kaartjes wijzigen of enige opties toevoegen zoals : vernis, panton kleuren, reliëf, goudkleur, speciaal inkt, etc.....
Online tekenprogramma
Hoe werkt het online tekenprogramma ?
U kunt uw kaartje online aanmaken met ons speciaal hiervoor ontworpen tekenprogramma. U hoeft niets te uploaden.
Het programma is eenvoudig in gebruik en u kunt zich zeer vrij laten leiden net zoals met het type programma Microsoft Word. U kunt uw tekst plaatsen waar u wilt, het lettertype kiezen wat u wilt, de grootte, de kleur etc.
U kunt uw eigen logo's of afbeeldingen toevoegen, of afbeeldingen uit onze selectie toevoegen. Uw kaartje wordt automatisch opgeslagen en is gereed voor druk.
Heeft u ook kant en klaar modellen kaartjes ?
Ja. Wij hebben meer dan 500 gratis modellen visitekaartjes die kant en klaar zijn voor gebruik. U kunt ze met ons tekenprogramma verpersoonlijken.
Kan ik zo goed als alles doen met dit tekenprogramma ?
Zo goed als alles wat nodig is voor een visitekaartje. Wij hebben het programma zo eenvoudig mogelijk gehouden zodat bijna iedereen het programma kan gebruiken.
Indien u echter een geraffineerd kaartje wilt maken, dan kunt u misschien beter een tekenprogramma als Photoshop of Illustrator gebruiken.
Kan ik het kaartje wijzigen voordat ik de bestelling plaats ?
Ja, een ieder heeft vrije toegang tot het online tekenprogramma. Probeert u het eens uit. U kunt zelfs gratis de aangemaakte lay outs opslaan en pas later gebruiken voor druk.
Mijn logo is te klein.
Ik heb een afbeelding geüpload in het tekenprogramma, maar het lukt mij niet deze te vergroten.
Dit komt omdat de resolutie van uw afbeelding te laag is.
De resolutie is de concentratie van puntjes (pixels) in uw afbeelding. Voor een goede drukkwaliteit moet een afbeelding minimaal 300 dpi zijn.
In het tekenprogramam kunt u een afbeelding vergroten. Als u de afbeelding vergroot worden deze punten van elkaar verwijderd en wordt daardoor de resolutie lager.
Wij hebben een beveiliging ingebouwd dat de afbeelding niet onder een resolutie van 300 dpi komt. Zonder deze beveiliging loopt u het risico dat u een onscherpe afbeelding zult drukken.
Het is beter een afbeelding met een hogere resolutie toe te sturen.
De kleur van mijn logo is niet hetzelfde.
Mijn afbeelding heeft blauwe en groene felle kleuren. Als ik de afbeelding upload in het tekenprogramma vallen de kleuren veel doffer uit.
Uw afbeelding is opgemaakt met RGB kleuren (beeldschermkleuren) hetgeen een lichtgevend fel effect heeft op beeldschermen. Bij drukwerk gaat men van beeldscherm over naar papier en vervolgens het aanbrengen van inkt.
Het is een passieve drager i.p.v. een actieve zoals een beeldscherm. Daarom zetten wij de kleuren om naar CMYK kleuren (de vier inktsoorten bij vierkleurendruk). Sommige velle RGB kleuren hebben geen equivalente CMYK waarden en worden daardoor omgezet naar een zo'n dichtbij liggende waarde die prima kan worden gedrukt. Dit kan helaas niet worden voorkomen.
Uw printer zal hetzelfde doen. De print die u uitdraait zal er donkerder/doffer uitzien dan op het beeldscherm.
Het aanmaken van een lay out met mijn eigen programma.
Wat voor een software kan ik gebruiken ?
Welke u maar wilt. Het programma wat het best overeenkomt met uw verwachtingen en bekwaamheid zal voor ons de juiste keuze zijn. Wij begrijpen dat niet ieder een grafische opleiding heeft en daarom passen wij ons aan elke klant aan. Het belangrijkste is dat u ons een digitaal bestand toestuurt. Wij accepteren bijna elk formaat van bestand zoals : PDF, EPS, JPEG, TIFF, Photoshop, Illustrator, Xpress, Indesign, CorelDraw, Word, Publisher, Powerpoint...
Zie hulppagina voor ontwerp waarin u informatie aantreft over dit onderwerp.
Wat zijn de regels voor de resolutie, kleuren, afmetingen en lettertypes ?
Zie hulppagina voor ontwerp waarin u informatie aantreft over dit onderwerp.
Kan ik een blanco model van een bestand uploaden ?
Zie hulppagina voor ontwerp waarin u informatie aantreft over dit onderwerp.
Ik weet niet hoe ik een lay-out moet maken.
In principe maken wij geen lay outs van kaartjes. Wat wij u wel kunnen voorstellen is dat wij tekst (zwart) voor u aanbrengen op een witte achtergrond met uw logo hierop. Van uw logo hebben wij uiteraard een bestand van u nodig dat beschikt over voldoende resolutie en u moet ons aangeven waar u de tekst geplaatst wilt hebben.
De bestelling
Hoe kan ik bestellen ?
De bestelling vindt in meerdere stappen plaats.
Er ontbreken enkele lay-outs voor sommige artikelen van uw bestelling. Gaarne ons de lay-outs via één van de onderstaande methodes, die u onderaan de afbeelding aantreft, toesturen.
Uw bestand zal handmatig door een operator binnen 24 uur (werkbare dagen) worden gecontroleerd. U zult via e-mail een orderafdruk ontvangen. Hartelijk dank voor uw geduld.
Voeg informatie voor uw bestelling toe
Lay-out
+
Bestelling
->
Bevestiging
->
Betaling
->
Druk
->
Levering
Voordat men verder gaat moet men beschikken over twee dingen: de lay out en de bestelling.
- De lay out houdt in: de tekstuele en grafische inhoud van bestand dat op het kaartje gedrukt moet worden. Op de site zijn meerdere methodes beschikbaar om uw kaartje aan te maken.
- De bestelling bevat het type product, de hoeveelheden, factuur- en leveringsadressen.
Voor deze eerste twee stappen moet u gebruik maken van uw winkelwagentje. Hier voegt u verschillende producten toe en geeft u de gewenste hoeveelheden en ligging van het kaartje aan.
Als deze stappen volbracht zijn is uw bestelling compleet. Vevolgens treft u online een orderafdruk aan. Deze moet u bevestigen door op de knop "bevestigen" te klikken.
De volgende stap is de betaling die bij bestelling moet worden voldaan. Bij ontvangst van bestelling, betaling gaan wij over tot de druk van uw kaartjes. De leveringstermijn gaat in vanaf moment van datum van ontvangst van betaling.
Uw bestelling wordt vervolgens geprogrammeerd voor een eersvolgende druk volgens onze drukcyclus, en zal vervolgens worden verzonden.
Moet ik eerst een account openen voordat ik kan bestellen ?
Nee. Indien u nog geen klant bent zal automatisch een account worden geopend als u vanuit uw winkelwagentje overgaat tot bestellen. Als u geen accountnaam invult zal automatisch uw e-mailadres als accountnaam dienen.
Ik vind mijn winkelwagen niet terug.
Bij het afsluiten van uw navigatiesysteem of zonder enige actie gedurende 24 uur, wordt uw winkelwagentje niet opgeslagen. U moet uw winkelwagentje omzetten naar een bestelling voordat uw de website verlaat. Indien u nog niet klaar bent met de lay out, nog iets wilt wijzigen is dit geen probleem, zolang de orderafdruk nog maar niet is bevestigd.
Kan ik mijn kaartje bezichtigen voordat er wordt gedrukt ?
ja. U krijgt een afbeelding van het te drukken kaartje in de orderafdruk te zien. Hier kunt u visueel de lay out van uw kaartje checken.
qui sera imprimée.
Wat is een orderafdruk ?
Zodra een bestelling compleet is, dat wil zeggen dat wij alle lay outs van de te drukken kaartjes hebben ontvangen, komt u op de pagina van de orderadruk. Deze pagina groepeert alle informatie aangaande uw bestelling, inbegrepen de afbeeldingen van uw kaartjes. Onderaan treft u een grote knop aan "Bevestigen". Eén klik registreert uw goedkeuring voor druk.
Dit accoord noemen wij de orderafdruk. Uiteraard is hierna geen enkele wijziging meer mogelijk. Hiermee verbindt u zich met de aanvaarding van de inhoud van het te drukken product, en wij verbinden ons een product te leveren conform aan de door u goedgekeurde orderafdruk.
Wordt er een archief bijgehouden van mijn bestelde kaartjes voor het geval ik opnieuw wil bestellen ?
Ja. Elk besteld kaartje wordt gearchiveerd. Op deze manier kunt u gemakkelijk een herbestelling plaatsen zonder dat u zelf uw bestand heeft bewaard.
De prijs en de betaling
Wat kosten twee visitekaartjes als er enkel alleen de naam verandert ?
Onze prijzen gelden voor elk verschillend soort kaartje. Het is niet mogelijk om de prijs van 1000 kaartjes op te splitsen. Om de eenvoudige reden dat bij offset wij een persvorm klaarmaken en wij de machine voor 250, 500 of 1000 bladen laten draaien.
Als uw kaartjes niet hetzelfde zijn, plaatsen wij ze naast elkaar. Wij kunnen de persvorm tijdens druk niet wijzigen. De productiekosten zijn daarom hetzelfde voor een kaartje voor eenzelfde klant als voor twee verschillende klanten. Voor twee visitekaartjes van elk 500 exemplaren moet u de prijs rekenen van 2 x 500 kaartjes.
Kan ik exclusief BTW betalen ?
Ja. Een gedeelte van onze klantenkring. Alle Europese sites worden door één bedrijf gerund dat fiscaal in Frankrijk in gevestgigd.
De Franse professionals betalen inclusief btw maar kunnen deze aftrekken. De Franse particuliere klanten betalen inclusief btw.
De Europese professionals die voor hun bedrijf en over een Europess btw nummer beschikken betalen geen btw. Hiervoor behoren zij ons hun btw nummer door te geven. De Europese particuliere klanten betalen de btw.
Voor alle verkopen buiten Europa wordt geen btw berekend.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden ?
U kunt via credit card of bankoverschrijving betalen. De betaling via credit card is beveiligd via de payment provider Paybox (www.paybox.com), één van de leaders op gebied van beveiligd online betalen in Frankrijk.
De bankoverschrijvingen kunnen plaatsvinden op een Nederlandse of Franse bankrekening.
De levering
Wat is de levertijd ?
Kaartje éénzijdig bedrukt :
5 tot 8 werkbare dagen
Reclame op achterkant :
5 tot 9 werkbare dagen
Zwart/wit achterkant kaartje :
5 tot 9 werkbare dagen
Full color druk op achterkant :
5 tot 9 werkbare dagen
Voor alle andere bestemmingen moet u rekening houden met een iets langere levertijd. De levertijd gaat in vanaf ontvangst van betaling.
De levertijd gaat in op het moment van ontvangst van uw bestelling en betaling. De verwerkinsfase van de orderafdruk is hier niet bij inbegrepen. De leveringsduur is de gemiddelde geconstateerde duur van onze transporteurs.
Ons bedrijf kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor stoornissen tijdens het transport: vertragingen, probleem met leveringsadres, afwezigheid van de klant, etc... Wij zullen uw bestellling binnen het leveringstermijn afleveren bij de transporteur. De leveringstermijn wordt weergegeven in een periode, bijvoorbeeld tussen 6 en 13 werkbare dagen. Onder werkbare dagen wordt verstaan, alle dagen van de week, behalve zondag en Franse vrije(feest)dagen.
Op welke manier wordt er geleverd ?
Aan de hand van het leveringsadres zullen wij bepalen welke transporteur uw bestelling zal behandelen. Dit is afhankelijk van uw leveringsadres, de bestemming, het gewicht, de waarde, etc. U heeft echter niet de mogelijkheid zelf op de website een transporteur of leveringstermijn te kiezen.
Levert u in het buitenland ?
Ja. Indien mogelijk leveren wij over de hele wereld. De verzendkosten zullen hiervoor automatisch online worden berekend en zullen redelijk blijven. Wij leveren zeer regelmatig in Nederland, België, Zwitserland, Luxemburg etc. Voor verre bestemmingen kunnen wij helaas niet de verantwoordelijkheid dragen voor eventueel verlies van uw pakketje.
UW VOORDEEL N°4 Betaal veilig
De betaling met credit card vindt plaats via Paybox, een wereldbekende provider voor online betalingen. Wij hebben geen toegang tot uw creditcard gegevens.
Wij weigeren onze klanten lastig te vallen met wekelijkse of maandelijkse reclame e-mails. U kunt van ons 2 / 3 keer per jaar een newsletter ontvangen waarbij u enkel op de hoogte wordt gehouden van de actualiteiten.
"ALhoewel het even heeft geduurd, ben ik wel tevreden over hoe jullie zo'n situatie hebben behandeld. Verder de kwaliteit van de kaartjes zijn ook prima in orde.
Met vriendelijke groet,
(een tevreden klant)
"
-Yen FungLees meer